צלוליט הינו הצטברות תת עורית של תאי שומן לרוב באזורי הזרועותהירכייםהישבן ובטן תחתונה המתחלק לשלושה סוגיםצלוליט בצקתיצלוליט רפוי וצלוליט קומפקטיצלוליט יכול להופיע אצל כל אחד ואחת (סובלות ממנו יותר נשים אבל גם גברים).

 

צלוליט הוא בעיקר נטיה גנטית ולכן – גם אם את ספורטיביתרזהוללא משקל עודף – עשויות להופיע על עורך הגבשושיות המטרידותהגורמים המשפיעים על הופעת הצלוליט הם  חוסר שתייהחוסר פעילות גופניתהשמנת יתרתזונה עשירה בסוכריםפחמימות ושומנים ומעוטת חלבון וירקות., צריכת מלח וסוכר מופרזותגנטיקה.

צלוליט בצקתי

מופיע בעיקר אצל נשים צעירות בשנות ה-20 וה-30 לחייהןהוא קשור למחזור דם לקוי ומחמיר עקב החזקת נוזליםבשל שני המאפיינים הללוהוא נמנה עם סוגי הצלוליט הקשים ביותר לטיפולהוא מתמקד בעיקר ברגלייםבמיוחד ברכיים ושוקיים.

בשל צלוליט בצקתהרגליים מאבדות את קווי המתאר שלהן ונוטות להתנפחעם הופעת ורידים בולטיםבנוסףהעור הופך ספוגי ואדמדם.

אנשים הסובלים מדלקת זו עלולים לחוש כאב במגע או לאחר מספר שעות ישיבה.

צלוליט רפוירך

שכיח יותר בקרב נשים בגילאי 30 עד 40 ולרוב מלווה ב"נפילהשל העורהעור רך ובעל מראה גלידמוי ג'ליהחלק השומני נוטה לנוע בקלות וגלוי יותר בתנוחת שכיבה.

צלוליט רפוי מתפתח בעיקר באזורים בהם יש הצטברות של שומןכגון הזרועותהירכייםהבטןהישבן והרגלייםהוא גדל ככל שאנו מזדקנים או עולים במשקל ומחמיר כשיש מעט מסת שריר.

צלוליט קומפקטי

מופיע לעתים קרובות בגיל ההתבגרותואם אינו מטופלהוא  עשוי להישאר לכל החייםזהו הגורם להופעת "קליפת התפוז", המתאפיינת באי סדירות בעור ובחריצים ושקעים בירכייםבבטן ובזרועותצלוליט זהכשנצמד לשרירעשוי לחסום את העצב ולגרום לכאב.

גורמים המשפיעים על הופעת הצלוליט הם  חוסר שתייהחוסר פעילות גופניתהשמנת יתרתזונה עשירה בסוכריםפחמימות ושומנים ומעוטת חלבון וירקות., צריכת מלח וסוכר מופרזותגנטיקה.

דרכי טיפול:

  • עצמאי באמצעות קרמים ומשחות לטיפול עצמי ביתי לדוגמאערכת טיפול בצלוליט ביתית – מעבדות ליראק פריז פיתחו ערכת ביתי טיפול בצלוליט הכוללת קרם פטנט המבוסס על טכניקות הקפאת והמסת שומן וגלגלת חיטוב לעיסוי יומי.  הקרם ממיס את תאי השומן היוצרים את הצלוליט ומפזר אותםתוצאהמראה עור חלק יותראסתטי יותר ודי לצלוליט.
  • טיפול במכון קוסמטי (עם או בלי מיכשור רפואי).

טיפול באמצעות מיכשור רפואי

  • הקפאת שומןקריו ליפוליזיס – מכשיר שתורם לצמצום היקפיםמכשיר השואב את העורמקפיא את האזור לטמפרטורה של עד 10  מעלותטיפול האורך בין 40-60 דקותותורם לצמצום של 20%-30% מתאי שומן, 2-10 ס"מ של צמצום היקפיםמתאים לאזורים כמו ירכיים חיצוניותירכיים פנימיותמותן וצידי הגוףקו החזיהבטן עליונהבטן תחתונהזרועותלמי שיש מעט עודף משקל או שומן עקשן שלא יורד לאחר ירידה במשקל וספורט.
  • קויטציה – יוצרת כעין בועות אויר אשר מפוצצות את תאי השומן או מעלות אותם כלפי מעלהואז זרימת דם טובה יותרתאי השומן שהתפוצצו יתפנו ע"י מערכת הדם והלימפהשאר התאים עוברים לשכבת העור ומתפנים באמצעות מערכת הדםוהתהליך תורם מאוד לשיפור מראה הצלוליט.
  • טיפול באמצעות גלי רדיו – מחממים את העור ל-42 מעלות לזמן שבין 6-10 דקותבזמן הזו ישנו פירוק של תאי שומן (תאי השומן רגישים לטמפרטורות קיצוניות) ושיפור ניכר במראה הצלוליטהטיפול גם הורס את חלבון הקולגן ותורם ליצירת קולגן חדש ועור מוצק יותר.
  • מזותרפיה – מיקרו נידלינג – לשיפור החדרת חומרים לעורפירוק תאי שומן ושיפור זרימת דם.

טיפול ללא מעורבות מיכשור רפואי

עיסוי לימפתי – עוזר למראה הצלוליט בשל הזרמת דם טובה יותרהזרמת מערכת הלימפה – יכול לעזור למי שלא עוסק בפעילות גופנית או עם תזונה לקויהבשונה ממכשור – הפסקת העיסויים עלולה להשיב את מראה הצלוליט.

לדברי מורן שוורץ קוסמטיקאית מדעיתיועצת לחברת ליראק פריז: "הדרך הטובה ביותר להשגת תוצאות מהירותלזמן ארוך יותר ואפקטיביות ביותר היא לערב טיפול במכון יחד עם טיפול מתמשך ועוקב בבית – כדי לשמר ולשפר תוצאות.

שוורץ מעניקה טיפים ועצות לטיפול נכון בצלוליט:

  • תזונת עתירה בשומן – Big No! בעידן המודרני מזונות רבים מעובדים ומכילים כמויות סוכר ומלחים גדולותאלו מביאים להצטברות נוזלים ולהתפתחות צלוליטהפחתה משמעותית של מזונות מעובדים תוביל להפחתה בהיקף הצלוליט.
  • אצות או לא להיות – מזון על עתיר תכונות טובות ואף מרפאותהאצות תורמות להתחדשות העור ומגבירות את קצב חילוף החומרים בגוף ומסייעת לנקות אותו מרעלים ובכך תורמות להפחתת צלוליט.
  • מים בששון– שתיה מרובה של מיםנשים 2.7 ליטר ביום וגברים 3.7 ליטר מים ביוםמחסור בנוזלים יביא להיווצרות קמטים וצלוליטמים בכמות מספקת מסייעים לגוף לתפקד טוב יותרהמים שומרים על בריאות העור ומסייעים לבניית קולגןשתית מים תורמת להפחתת צלוליט.
  • תפדלו בבקשה– תזוזואו יותר נכון תפדלו – אופניים הם הספורט הכי טוב לצלוליטהאימון הזה עובד בדיוק על האזורים הנכונים בהם נוטה הצלוליט להופיעפעילות גופני תורמת משמעותית להפחתת הצלוליט.
  • שיעורי בית בין אם בחרתם לעשות טיפול במכון קוסמטיקה ובין אם לא , חשוב לתמוך בתהליך בטיפול ביתירכשו ערכת טיפול ביתית והתמידובחרו מוצר עם תוצאות קליניות מוכחותכזה שתוכלו לראות תוצאות כבר אחרי שבועייםזה מעודד ותורם להתמדהדווקא בעונת המעבר והחורף כאשר לא נחשפים לשמש מומלץ לטפל בצלוליט לרוברצוי לבצע טיפול ביתי כל חצי שנה למשך חודש ימים.