כשאנו חווים מצבים מתמשכים של מתח וסטרס, הגוף מגיב בעוצמות שונות: הנפש במתח, השינה נפגעת, ותהליכים פיזיולוגיים בגוף מואצים. אחד הביטויים המיידיים והמורגשים ביותר הוא העור – תחושות של יובש, גרד, מתיחה ואף הופעת אדמומיות, פצעונים או גירויים לא מוסברים. כל אלה הם סימנים לכך שהעור מבקש עזרה.

מתח נפשי מגביר את ייצור הקורטיזול, הורמון הסטרס, שיכול להוביל לאובדן לחות מהעור, לפגוע במחסום ההגנה הטבעי שלו ולגרום להופעת יובש, גירויים ותחושת עור "מתוח" וכואב. בתקופות כאלה, רבים חווים תחושות של אי נוחות בעור, המלוות בהרגשה של חוסר גמישות וצורך בלחות עמוקה ומתמשכת.

סימנים אלה עשויים להופיע בכל חלקי הגוף, במיוחד על אזורים החשופים יותר לסביבה החיצונית, כמו הידיים והרגליים.

תחושות אלו בעור הן למעשה קריאה לעזרה. הן מבטאות ירידה בלחות ובאלסטיות הטבעית של העור. כאשר העור מיובש, הוא מאותת על פגיעה במאזן המים שלו ועל הצורך בחידוש הלחות.

הטיפול בעור במצבי סטרס אינו רק עניין אסתטי, אלא חיוני להחזרת התחושה הטבעית של חיוניות ובריאות לגוף כולו. במקרים כאלה, קריטי להעניק לעור את הטיפוח הנכון, המשלב רכיבים טבעיים שמסייעים להחזיר את האיזון. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא שימוש בתחליב גוף עשיר, המיועד להעניק לעור את הלחות הדרושה לו, להפחית תחושות של יובש ומתח, ולהחזיר לו את הגמישות הטבעית.

בתקופות של מתח, העור זקוק לחומרים המסייעים לא רק בלחות מיידית אלא גם בחיזוק מחסום ההגנה שלו. תחליב גוף המבוסס על צמח אוריאה וחמאת שיאה, מעניק הזנה עמוקה ומתמשכת לעור. האוריאה, בריכוז מדויק של 7%, מסייעת ללחות מתמשכת ומשקמת את הרקמות הפגועות, בעוד חמאת השיאה מעניקה לעור את ההזנה שהוא כה זקוק לה בתקופות של מתח מוגבר.

בנוסף, כדאי להשתמש בתחליב המועשר בניאצינמיד, רכיב הידוע ביכולתו לחזק את מחסום העור ולשפר את הגמישות והזוהר שלו. הוא מסייע להרגיע את העור ולהחזיר לו את הברק הטבעי שהוא מאבד בתקופות קשות.

ד"ר אמילי דיפו, רופאה מומחית, המייעצת למותג ליראק פריז, מסבירה:

"בזמן סטרס מתמשך, העור שלנו יכול להפוך לרגיש במיוחד. יובש, גרד ותחושת מתיחות הם תופעות נפוצות המצריכות טיפול מותאם. שימוש בתחליב גוף עשיר בלחות, המבוסס על רכיבים טבעיים כמו חמאת שיאה ואוריאה, יכול לסייע להחזיר את העור למצבו האופטימלי ולמנוע החמרה במצבי יובש וגירוי."

על ידי הענקת לחות והזנה עמוקה לעור, ניתן להקל על תחושות המתח והגרד ולהחזיר את תחושת הרכות והבריאות לעור ולנפש כאחד. העור שלך משדר מסרים, ובזמן מלחמה או תקופות קשות אחרות, חשוב להקשיב להם ולהגיב בהתאם.

3._Body_milk_legs_woman.jpg