המעבר מעונה חמה ולחה לעונה קרירה ויבשה משפיע על מבנה העור והאופן שבו הוא מתמודד עם גורמים סביבתיים. הטמפרטורות הקרות והירידה בלחות באוויר עלולות להוביל ליובש מוגבר, קילופים ואובדן גמישות. תהליך זה קשור באופן ישיר לאיכות הסיבים הקיימים בעור – קולגן ואלסטין – הנמצאים בדרמיס, שכבת העור האמצעית, ואחראים על גמישות ומוצקות העור.

עם ההתקררות, כלי הדם שלנו נוטים להתכווץ כדי לשמור על חום הגוף, דבר שמפחית את זרימת הדם לעור ומאט את תהליכי החידוש הטבעיים. כתוצאה מכך, התאים מתחדשים בקצב איטי יותר, והעור עלול להיראות דהוי וחסר חיים. זו הסיבה לכך שבסתיו, יותר מתמיד, חשוב לא רק לטפח את העור מבחוץ, אלא גם לדאוג לשגרת טיפוח שמאפשרת לעור להתחדש ולהתכונן לחודשים הקרים.

לדברי ד"ר אמילי דיפו, מומחית לביולוגיית התא ממעבדות ליראק פריז: "שילוב רכיבים טבעיים עם מדע מתקדם הוא המפתח לתהליך שיקום יעיל של העור. רכיבים כמו סיליקון וקליפת מהגוני פועלים יחד כדי להמריץ את סינתזת הקולגן ולשפר את מבנה העור. כך ניתן לשמור על עור מוצק וגמיש גם כשהטמפרטורות יורדות."

שימוש בחומרים פעילים כמו סיליקון, המסייע בעידוד הסינתזה של קולגן, יחד עם רכיבים טבעיים כדוגמת קליפת מהגוני, יכולים להמריץ את תהליך השיקום וההתחדשות של העור. מרכיבים אלה פועלים להעמקת המבנה התומך של הדרמיס, משפרים את גמישות העור, ומעודדים חידוש קולגן שחשוב כל כך למניעת רפיון והזדקנות מוקדמת.

מעבר לטיפוח העור, חשוב להתמקד גם בשיפור המיצוק והגמישות של השרירים והאיברים הפנימיים באמצעות פעילות גופנית ושגרת אימונים קבועה. הפעילות הפיזית מגבירה את זרימת הדם ומסייעת להוביל חמצן וחומרים מזינים לאזורים השונים בגוף, דבר שממריץ את תהליך התחדשות התאים ושיפור המראה הכללי של העור.

העונה הקרירה היא גם הזדמנות להקדיש תשומת לב מיוחדת לטיפול בנפילת החזה ובאזורים שנוטים לאבד את גמישותם. שילוב של רכיבים טבעיים כמו ביופולימרים ותמציות צמחים עשירות יכול לשפר את מראה החזה והמחשוף, תוך הענקת אפקט מתיחה מיידי ותחושת מיצוק מתמשכת.

בסופו של דבר, הסתיו הוא תקופה אידיאלית להתחיל שגרת טיפוח שמאזנת בין תיקון הנזקים מהקיץ לבין הכנה לקראת האתגרים שהחורף יביא. הקפדה על טיפוח נכון, המבוסס על הבנת השינויים הפיזיולוגיים של העור, תבטיח שאת תיכנסי לחורף כשאת רעננה, גמישה ומרגישה במיטבך.