כמו שיער הקרקפת, גם הריסים עוברים מחזורי צמיחה ונשירה. ככל שאנו מתבגרים, מחזורי הצמיחה נעשים איטיים יותר, מה שמוביל לדלילות ולנשירה מוגברת של הריסים. צמיחת ריסים יכולה לקחת בין ארבעה לשישה חודשים, כלומר כל נשירה לא מבוקרת עשויה לגרום לריסים להיראות דלילים לאורך זמן.

ד"ר אמילי דיפו, מומחית לביולוגיית התא ממעבדות ליראק פריז, מסבירה: "הזדקנות הריסים היא תהליך טבעי כמו בכל השערות בגוף, אבל גורמים כמו הורמונים, תזונה לא מאוזנת, שימוש במוצרי איפור לא מתאימים וטכניקות הסרה לא נכונות עלולים להחמיר את המצב."

למה חשוב לטפח את הריסים?

הריסים, כמו השיער, צריכים להיות מטופחים ומוגנים כדי לשמור על מראה בריא ומלא.

מכיוון שהצמיחה מחדש של ריסים אורכת כ-4-6 חודשים, חשוב להקפיד על טיפוח עדין ומתון, במיוחד בכל הנוגע להסרת איפור עיניים.

מוצרי איפור והסרת איפור רבים מכילים כימיקלים חזקים, בישום וסיליקונים שעלולים לגרום לגירוי בעור ובעיניים, ובמיוחד בריסים. אם משתמשים במוצרים שאינם מיועדים לאזור העיניים, הם עלולים לגרום ליובש בזקיקי השערות, לשבירה ולנשירה של הריסים.

שימוש במסירי איפור שמכילים אלכוהול או מרכיבים חזקים אחרים עלול להחליש את שורשי הריסים, להאט את מחזור הצמיחה שלהם ולהוביל לנזק ארוך טווח. מוצרי מסיר איפור שלא מיועדים לאזור העיניים במיוחד עלולים לגרום לדלקות עיניים, גירויים, ואף להחמיר את תופעת נשירת הריסים.

לדוגמה, מסקרות עמידות במים יכולות לייבש את הריסים, וכתוצאה מכך, תהליך הסרתן עלול להיות אגרסיבי ולגרום לשבירת ריסים. שימוש במסירי איפור שמכילים אלכוהול או מרכיבים חזקים אחרים עלול לפגוע במבנה השערה ולגרום לנשירתה. לכן, חשוב להשתמש במוצרים המיועדים במיוחד לאזור הרגיש של העיניים והריסים, כמו מסירי איפור עדינים שאינם מכילים כימיקלים חזקים.

טרנד הריסים המלאכותיים: מה חשוב לדעת?

הריסים המלאכותיים הפכו בשנים האחרונות לטרנד עולמי בתחום היופי, המספק פתרון מהיר למראה ריסים מלאים וארוכים. נשים רבות בוחרות להוסיף לריסים שלהן נפח ואורך בעזרת ריסים מלאכותיים זמניים או באמצעות הארכת ריסים מקצועית, שמספקת מראה זוהר ומודגש.

עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים להוסיף ריסים מלאכותיים:

יש להקפיד  לבחור בריסים מלאכותיים ודבקים שמיועדים לעיניים בלבד ומאושרים לשימוש בטוח. ריסים ודבקים לא איכותיים עלולים לגרום לגירויים בעור ובקרבת העיניים ואף לפגוע בריסים הטבעיים, וכשמגיע הזמן להסיר את הריסים המלאכותיים, חשוב להימנע ממשיכה אגרסיבית.

השתמשו במסיר איפור עדין על מנת להמיס את הדבק ולהוריד את הריסים בצורה בטוחה, מבלי לפגוע בריסים הטבעיים, לא לשפשף חזק את העיניים על מנת להשאיר את הריסים המלאכותיים במקומם ולשמור על הריסים הטבעיים ככל האפשר. מסיר איפור עיניים אפקטיבי אינו זקוק לשפשוף חזק, אלא למגע עדין והנחה בטוחה על העפעפיים.

הריסים שלנו, ככל שהם נראים קטנים ועדינים, זקוקים לתשומת לב וטיפוח על מנת להישאר בריאים וחזקים לאורך זמן. השפעת הגיל, נשירה טבעית, והשימוש במוצרי איפור לא מתאימים עלולים לפגוע בריסים ולעכב את צמיחתם מחדש. כמו כן, שימוש בריסים מלאכותיים עלול להוסיף למראה אטרקטיבי, אך חשוב להיזהר בשימוש בהם ולהבטיח שהמוצרים הנבחרים הם איכותיים ובטוחים. מסיר איפור עיניים ייעודי ועדין יבטיח שתהליך הסרת האיפור ישמור על הריסים וימנע נזקים לטווח הארוך.